Психологічна служба в структурі освіти є складовою частиною державної системи охорони фізичного і психічного здоров'я молодих громадян України і діє з метою виявлення і створення оптимальних соіально-психічних умов розвитку особистості.
Основною метою діяльності психологічної служби системи освіти є підвищення якості та забезпечення дотупності послуг у сфері практичної психології, спрямованих на збереження і укріплення, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх учасників освітнього процесу, посилення розвивального і виховного компонентів системи освіти, захист психічного і соціального здоров'я дитини на всіх рівнях навчання.
Психологічна служба забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендрних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.
Основними завданнями психологічної служби закладу дошкільної освіти є:
-визначення та формування психологічої готовності до шкільного навчання.
-спостереження за переломними моментами розвитку, діагностична та корекційно-розвивальна робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги.
-консультаційна робота з адміністраією дитячого закладу, вихователями й батьками щодо психологічних проблем виховання дітей.
-проведення різноманітних корекційно-розвивальних та відновлювальних робіт з дітьми, які потребують.
- психологічна підтримка дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах у конфліктний та постконфліктний період.
-робота з попередження відхилень у психічному розвитку дитини.
-здійснювати освітній та психологічний супровід дитини з ООП.
-здійснювати освітній та психологічний супровід дитини з ВПО.
-створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному колективі та серед вихованців закладу.
Мета і задачі психологічної служби закладу:
-психологічне забезпечення освітнього процесу.
-психологічний супровід психічного, розумового, соіального і фізичного розвитку здобувачів освіти.
-оптимізація освітнього проесу, поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі.
- профілактика та запобігання насильтву та жорсткого поводження в сім'ї.
-психологічний супровід дітей "групи ризику"
-профілактика загострення кризи 3-х років.
-психологічна підготовка дітей до школи.
-психологічна просвіта учасників освітнього проесу щодо наслідків психотравмуючих подій у дітей-переселенців.
-виявляти і обстежувати вихованів, які потребують соіально-психологічної допомоги, надавати їм психолого-педагогічну допомогу.
-консультативна допомога усім учасникам овітнього проесу з питань навчання, виховання здобувачів освіти, особистісного та професійного розвитку.
-робота з постраждалими від насильства дітьми.
-забезпечення своєчасного і систематичного вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їхньої поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей.
-сприяння створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти, соіального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров'я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки усіх учасників освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи світи.
Напрямки роботи психологічної служби у 2022/2023 н.р. :
-соіально-педагогічна і психологічна просвітницька діяльність.
-діагностика психічних процесів вихованців ЗДО.
-корекійно-розвивальна робота з дітьми.
-психопрофілактика серед вихованців ЗДО.
-консультативна робота серед батьків та педагогів ЗДО.
Всі напрями роботи психологічної служби в період воєнного стану проводяться в онлайн режимі.
Кiлькiсть переглядiв: 62